Kosmetika již zdaleka není žádnou vzácností. Líčení je denní rituál snad každé ženy a v posledních letech i řady mužů.

I díky tak početnému zákaznickému spektru na světě vzniklo a stále vzniká spousta kosmetických značek. některé jsou specializované na to či ono, jiné nabízí plné portfolio stovek produktů. Jisté však je, že kosmetika jako taková je snad nejpestřejší obor ze všech a neustálá nová a nová konkurence nutí výrobce své produkty zlepšovat a dělat čím dál tím víc kvalitní. A to my, běžní zákazníci, oceňujeme asi nejvíce.

Deset nejprestižnějších a největších značek světa podle čísel z roku 2017 jsou tyto:

10 – Smashbox
V roce 1996 ji založili dva bratři Dean Factor a Davis Factor v americkém Culver City. Jejich devizou, která je rychle vystřelila mezi ty nejlepší je fakt, že vyrábějí produkty ze surovin, které nepocházejí z ropy.

 

9 – Nu Skin
Kosmetická značka založená na vysokém procentu vitamínů a zdravých ingrediencí vznikla v roce 1984 v americkém Utahu. Nuskin se prodává po jednotlivých prodejcích, který má dnes značka v 50 zemích přes 1,2 milionu.

 

8 – Oriflame

40 let stará švédská značka, založená Jonasem Jochnickem a jeho bratrem Robertem. Původní záměr byl vyrábět nutričně bohaté pečující produkty, ale časem se Oriflame rozrostl na kosmetickou firmu, která nabízí téměř vše. Jejich systém prodeje prostřednictvím jednotlivých agentů jim stále funguje a nabízejí se v 60 zemích přes 3,6 milionu prodejců.

 

7 – Elisabeth ArdenZakladatelka společnosti samotná Elisabeth Arden byla díky svému obchodnímu talentu první ženou na obálce časopisu Time. Jeden z největších amerických výrobců kosmetiky a parfémů je nyní dceřinou společností značky Revlon, která jí před dvěma lety koupila.

 

6 – Artistry

Kosmetika, jejímž základem je africké a středomořské ovoce se dostala do širokého podvědomí sponzorováním Miss Amerika. Spojení se společnostmi Nutrilite a Amway, kteří zařadili Artistry do své prodejní sítě, znamenalo pro Artistry rychlé celosvětové pokrytí distribuční sítí prodejců těchto značek. Hlavně ale díky inovacím a zdravým produktům se dnes řadí na šesté místo v žebříčku.

 

5. Estée Lauder
Jedna z nejoblíbenějších značek i u nás má v top10 své neotřesitelné místo. Značka, založená roku 1946 Estée a jejím manželem Josephem Leuderovými, se ve své době vymykala mimořádně kvalitními rtěnkami, řasenkami a pestrou škálou parfémů. Dnes je Estée Lauder firmou, která uspokojí zcela každou poptávku, a to stále v mimořádné kvalitě. Tržby za loňský rok dosáhly 11,5 miliardy dolarů.

 

4 – MAC

Profesionální značka vizážistů, kterou v roce 1984 založili Frank Toskan a Frank Angelo v kanadském Torontu se stala nesmírně oblíbenou pro svou mimořádnou kvalitu a vysoký krycí pigment. Na mnohé je trochu mastnější, ale vizážisté s ní doslova kouzlí. Právě pro svou vysokou kvalitu ji v roce 1998 koupila právě Estée Lauder, jejíž je nyní součástí.

 

3 – L’Oréal

Docela nás překvapilo, že tato značka je až třetí. 108 let starý kosmetický gigant, o jehož historii jsme již psali a článek si zde můžete najít, je nejznámější kosmetickou značkou s nejširším portfoliem produktů. Nejprodávanějším produktem jsou již několik desítek let barvy na vlasy bez amoniaku. I díky nim dosáhl vloni L’Oreal čistého zisku 3,1 miliardy dolarů.

 

02 – Mary Kay
Značka z amerického texasu, založená roku 1963 paní Mary Kay, je postavená jako většina amerických gigantů na multi level marketingu. A nutno dodat, že jí to skvěle vychází. Dokonce i v dnešní době eshopů si její kosmetické poradkyně a nezávislé vizážistky vedou opravdu dobře a vytvořili své značce čistý zisk 3,7 miliardy dolarů.

 

1 – Chanel
Koko Chanel byla výbornou obchodnicí a skvělou návrhářkou. Když v roce 1909 poprvé předvedla svou okázalou kolekci, o několik let poté přišla s nápadem, že když už ženy nosí její luxusní modely, měly by k tomu být i náležitě nalíčené. Fanynky značky její kosmetiku přijaly velmi vřele – nutno dodat, že rtěnky, řasenky a barvy byly o třídu kvalitnější, než ostatní produkty ve své době. A tento trend se Chanel snaží držet dodnes, byť obrovská spousta jejich konkurentů o sobě tvrdí (a často oprávněně), že jejich produkty jsou mnohem lepší. Chanel však drží v Top10 i jejich parfémy, protože každý ví, že jejich číslo 5 je legendou. Já osobně v té vůni nespatřuji extra zázrak, ale znám dámy, které si jej nemohou vynachválit.

2 Komentáře

    • Já. A víte že jsem si toho ani nevšiml? Díky za upozornění…
      Na druhou stranu – když může být v Čechách třeba Angela MerkelOVÁ, proč by Coco nemohla být Koko 😉
      Míra

Napsat komentář